aku dan man yg sosialis

Sunday, February 25, 2007 · Posted in ,

AKU DAN MAN YANG SOSIALIS

Aku. Man. Epit. Fahmy. Kami lepak di Ahmediah, sebuah restoren mamak yang ada pokok ceri di Bandaraya Alor Star.

Epit. Fahmy. Mereka sudah kahwin. Epit mahu tolong Fahmy yang kesempitan wang. Fahmy, seorang kontraktor yang pernah kaya pada zaman Mahathir dulu. Sekarang perniagaannya merudum. Jadi Epit usulkan sistem pelaburan matawang secara online!

Aku. Man. Kami masih bujang. Kami dengar saja. Sambil menyedut minuman. Slurrpp.. Slurpp... Ahhhhhhhh..

Tanya Man, perlahan. Wei. Tak berminat ka?
Aku kata. Kita student mana boleh kaya. Kita sosialis.
Man angguk. Betul jugak tu.
Tak kewl-lah kalau kita student dok fikir nak jadi kaya. Dok sokong pemerintah. Kita tak ada kepentingan. Kita jujur. Nanti bila kita kerja. Kahwin. Kita jadilah kapitalis. Kita dah tak jujur dah.
Man angguk. Betul jugak tu.
.
.
.
Aku. Man. Kami masih bujang. Kami dengar saja. Sambil menyedut minuman. Slurrpp.. Slurpp... Ahhhhhhhh.

Powered by Blogger.