anak buah kami

Saturday, August 04, 2007 · Posted in , ,

ANAK BUAH KAMI

Isteri Aslam sudah beranak. Lelaki.

Jadi kami, bekas budak-budak rumah sewa seksyen 8 dulu-dulu sudah ada anak buah.

Lalbi cerita, dia cadangkan nama anak Aslam tu, Mohamad Yusof. Nanti orang akan baca, Mohamad Yusof Mohamad Aslam. Atau pun nama pendeknya Yusof Aslam.

Hmm. Boleh jadi pengarah filem juta-juta.


SIS, JANGANLAH FIIL SEMACAM OK!

Haha.

Adik aku sorang tu dah rasa serba salah dan fiil semacam. Itu baru aku tulis tajuk 'tak hormat'. Kalau aku tulis tajuk derhaka mahunya dia menangis sebaldi merah gamaknya. Macamlah dia tak kenal aku yang girang ni. Haha.

Susah juga kalau entri-entri aku ni diterjemahkan secara harfiah. Bukannya secara literasi. Mahunya ramai orang salah faham dengan aku. Macam Pian dan Ayie yang katakan aku seorang free thinker. Entah apa-apa.

Tapi.. Eh eh, sejak bila pula adik mula ikut blog aku? Mampus. Aku rasa sudah hilang privasi.
.
.
Dan pesanan ringkas untuk adik. Nak pujuk aku belanja Mc'Donald!! Haha.


SOALAN MAUT YANG AKU TERIMA

Aku ikut Why dan awek dia, Pyos ke Wangsa Maju. Pyos ada interviu kerja. Secara santai di Mc'Donald. Pyos diinterviu. Aku dan Why telan naget, kentang dan sedut air berkarbonat. Haha.

Tiba-tiba encik interviu tanya aku [aku tak tau nama dia].
"Bila habis praktikal?"

"Seminggu lagi encik." Sambil mulut menggilis naget.

"Cita-cita nak jadi apa nanti?"

Cita-cita?
Cita-cita?
Cita-cita?

"Err.. Nak cari kerja. Apa-apa pun boleh.."

Serius itu pertanyaan yang paling sukar untuk aku jawab selain pertanyaan seorang awek yang tanya kau bila nak kahwin tapi kau duit tak ada. Dan soalan tu buat aku termenung panjang. Sampai ke tidur. Dan tak berjawab.


KALAU ITU YANG DIKATAKAN REAL

Ya, hidup akan lebih real dalam seminggu lagi.

Powered by Blogger.