abah yg tdk percayakan atm

Thursday, August 23, 2007 · Posted in

ABAH YANG TIDAK PERCAYAKAN ATM

Baru aku tau. Abah tak pernah ada kad atm. Kata mama, selama ni abah memang keluarkan duit secara manual. Masuk bank. Tekan nombor giliran. Isi borang. Tunggu. Kting!! Nombor dua puluh empat!! [contoh]. Abah pun pergilah ke kaunter. Dan keluarkan duit. Sekali keluar maka berkepuklah dompet abah. Untuk belanja sebulan mungkin.

Baru aku percaya ada benarnya cerita tentang masih ada segelintir orang-orang yang masih takut menyimpan di bank. Gila ke apa bagi orang simpan duit kita? Nasib baiklah abah tak sampai tahap macam tu. Kalau tak aku dah boleh bayangkan rumah aku ada bilik kebal.
.
.

"Kalau pakai kad adik.. Boleh keluarkan duit abah dak?"

"Oiihh, mana boleh. Kena guna kad sendiri. Tapi boleh keluaq kat mana-mana mesin dah sekarang. Kalau keluar duit ikut mesin lain nanti depa cajlah sikit. Seringgit ka. Dua ringgit ka."

"Ooooo.."
.
.
.
Baru aku tau. Abah tak pernah ada kad atm.

Powered by Blogger.