kucing rumah sya yg ekornya sgt kembang

Friday, August 24, 2007 · Posted in

KUCING RUMAH SAYA YANG EKORNYA SANGAT KEMBANG

Ada kucing baru lagi di rumah aku. Biasalah. Rumah aku selalu saja jadi sentral kucing-kucing terbiar meneruskan survival hidup. Boleh jadi juga destinasi menghembus sisa-sisa tua.

Tapi kali ni ada kucing terbuang menjadi warga baru kami. Terbuang tapi cantik. Bulu lebat dan ekor kembang dan warna cokelat oren bersulam hitam seindah warna. Ah, terasa begitu fiil setiap kali mengusap mungil perutnya. Serius!

"Sekarang kat rumah ni yang suka makan ikan ada tiga. Mama. Abah. Kucing. Hihihi!" Ketawa mama kecil sedang tangan membelah-belah dada ayam kampung [kata mama ayam kampung kurang kolesterol].

Hahaha. Gelak aku sambil menyumbat roti canai ke lohong mulut. Waktu itu jam masih pagi. Dan pastinya pagi terasa begitu nikmat dapat bersarapan bersama ibu.

"Ma, kucing ni nama apa?"

"Nama? Nama dia Kembang!!"

Huukk!! Tiba-tiba aku rasa laju saja kari masuk ke ruang bronkus aku.

Powered by Blogger.