kalau aku diberi 1 juta, rahsia mjdi kacak, raja rmba yg sesat

Monday, August 20, 2007 · Posted in ,

KALAU AKU DIBERI SATU JUTA

Jangan sesiapa pun bagi satu juta ringgit kat aku.

Sebab aku sendiri pun tak tahu nak buat apa kalau aku dapat satu juta ringgit buat masa sekarang.


RAHSIA MENJADI KACAK I

Apakah rahsia menjadi kacak?
Ya, aku tahu rahsianya.
Nanti aku beritahu.


RAJA RIMBA YANG SESAT LAGI MENYESATKAN

Ok. Sebagai introduksi aku akan perkenalkan kepada sesiapa yang belum tahu apa itu Raja Rimba.

Raja Rimba dalam entri ini bukanlah Singa ataupun Pak Belang. Tapi adalah komik Hong Kong yang dilukis Ma Wing Shing. Pelukis yang meletup dengan komik Pedang Setiawan ataupun filem/drama Storm Riders. [kalau masih tak tahu sila abaikan entri ni ok.]

Ya, sebelum Pedang Setiawan dan Pendekar Laut, Raja Rimba terlebih dahulu ada di rak-rak kedai mamak dan menjadi antara komik paling kool selain Alam Perwira dan Jejak Wira ketika itu. Dan sebabnya aku suka Raja Rimba ialah naratifnya yang radikal dan latarnya yang real.

Dapatkah kau bayang bagaimana timbulnya idea mempertigakan dunia iaitu pemusatan kuasa oleh orang-orang Cina/Asia dalam menjadi kuasa besar dunia? Ya, dalam Raja Rimba Ma Wing Shing sudah melukiskan ideologinya.

Kau juga boleh lihat bagaimana Ma Wing Shing memperlekehkan Saddam Hussin, Bill Clinton dan tokoh-tokoh dunia lainnya. Proksi ketenteraan sudah tidak lagi penting. Yang penting ialah apabila kau menguasai Kekuatan Tak Berbatas.

Jadi kerana alasan-alasan di atas dan ditambah pula dengan kecintaan aku terhadap komik maka aku rela menjadi pengumpul tegar Raja Rimba sehingga kini, episod 520.

Dan sekarang, tiba-tiba hero-hero dalam Raja Rimba berpakat dengan syaitan dan dewa untuk bertarung dengan tuhan yang mahu menghapuskan mereka. Inilah punca armageddon!

12 tahun aku kumpul Raja Rimba untuk episod yang makin lama makin meraban.

Damn, aku dapat rasa Ma Wing Shing tu seorang atheis!

Powered by Blogger.