hadiah kesukaan perempuan..?

Tuesday, January 18, 2005

HADIAH KESUKAAN PEREMPUAN..?

Nak tahu perempuan sekarang suka hadiah apa?

Berikut adalah peratusan yang dipilih oleh 100 orang pelawat blog ini

- Teddy bear/toys (45%)
- Hanya kata-kata/sms (14%)
- Buku (10%)
- Barang kemas (8%)
- Baju/ kasut (6%)
- Cokelat (5%)
- Kad dan jam (4%)
- CD dan cenderamata (2%)

Kesimpulan

- Bukti perempuan suka teddy bear/toys => kalau melihat kereta yang ada gantung teddy bear atau patung Pink Panther, monyet, orang utan atau apa saja sudah pasti pemiliknya perempuan!

- Anda boleh berikan kata-kata/ sms tapi adalah lebih bagus sekiranya disusuli dengan hadiah dari tangga 4 ke atas.

- Jangan malu-malu hadiahkan buku. Perempuan sekarang lebih suka membaca dan kenal penulis-penulis terkenal dan tak terkenal berbanding lelaki. Tahniah!

- Perempuan dan material tak dapat dipisahkan. Teddy bear/toys dan kata-kata/sms adalah simbolik kepada hati dan perasaan perempuan. Buku pula adalah simbolik kepada pemikiran mereka dan barang kemas menjadi simbolik kepada fizikal mereka.

- Jangan hadiahkan CD atau jam kerana anda boleh dikatakan membazir! CD dan jam boleh dibeli secara cetak rompak di Petaling Street atau pasar malam. No value for saving!

- Jam adalah simbolik kepada ketepatan masa. Kat rumah sewa aku Salleh adalah kawan yang paling lambat bersiap setiap kali mandi. Kawan-kawan banyak tension dan marah-marah.

Untuk menenangkan keadaan aku berikan satu peribahasa baru kat mereka "Selambat-lambat Salleh adalah secepat-cepat perempuan". Jadi kalau Salleh lambat pun tak dapat nak sabar macamana nak tahan dengan lambatnya seorang perempuan? Diorang diam tapi aku tahu dalam hati masing-masing akan berkata, "Perempuan lainlah..." :)

Kelambu: Pilihan di tangan anda.. Jeng jeng.....

2 Responses to “hadiah kesukaan perempuan..?”

Anonymous said...

saya hendak membeli hadiah:TEDDY BEAR untuk hari jadi kakak angkat saya..Adakah ia akan menyukainya....???itu yang akan membuatkan saya risau

Fatarina said...

Salam,
saya ada tiga teddy bear, hadiah dari kawan2 & keluarga, walaupun umur dah masuk 30, saya masih simpan lagi sebab comel sangat!!

Fatarina
www.ayufatarina.com

Powered by Blogger.