jampi

Saturday, February 26, 2005 · Posted in

JAMPI

Tanam lengkuas atas bukit...
Budak buas dapat sakit...

Abah akan baca jampi ni setiap kali aku sakit atau jatuh dan luka-luka masa kecil dulu. Sambil baca abah akan lambung-lambung tubuh aku dan menyembur air liur hikmatnya. Sakit aku reda. Jampi abah mujarab...



Kawan baik pengsan dan masuk hospital. Dia susah hati kena tinggal sorang-sorang. Dia sakit hati kat kawan-kawan. Dia sakit hati kat aku. Aku tak boleh temankannya. Masa aku sakit pun tak ada siapa nak teman aku. Aku sakit sendiri-sendiri saja. Aku tak mahu susahkan siapa-siapa. Biarlah...

Aku mahu kawan baik merasa bagaimana sakit sendiri. Mengenal siapa yang bersungguh dan siapa yang hanya tahu merusuh. Masa melawatnya, aku koyak kertas. Aku tulis jampi abah.

Tanam lengkuas atas bukit...
Budak buas dapat sakit... :)

Aku harap dia betul-betul kuat. Kuat jiwa dan segala-galanya....

Kelambu:....

Powered by Blogger.