playmaker

Sunday, February 20, 2005 · Posted in

PLAYMAKER

Aku dan kawan-kawan yang lain sebenarnya tak berapa suka dengan Jef sebab dia seorang yang kecoh dan suka membuat lawak yang tidak cukup bagus mutunya di dalam kelas...

Hari ni Jef menjadi seorang playmaker dan oportunis yang baik...

Jef membuat hantaran mula kepada seorang mamat Kelantan dan mamat tersebut menghantar secara perlahan kepada Kahar yang saling bersefahaman dengan Pejal. Mereka saling berbisik.

Aku tersengguk dengan keegoan aku sambil menjeling kepada Ijok yang buat-buat pandai tapi tak berapa pandai...

Masa makin suntuk... Cik Mohamad berlegar-legar sambil menatap jam tangannya... Ayie gelisah di barisan hadapan... Lalbi gelisah juga... Jarul lagi lagilah gelisahnya... Mereka silap kerana menjadi pemain barisan hadapan...

Dalam keadaan kesuntukan masa, Ijok nekad meminta lorongan dari Jef. Give me all you've! Kata Ijok dengan suara garaunya.

Ijok dapat lorongan dan membuat hantaran kepada aku.. Aku jeling malu-malu..

Ahh..., maaf.., aku tak boleh terlalu jujur... Aku pasrah... (kata diriku yang tidak dapat menjawab soalan JAVA cik Mohamad)

Wisel berbunyi. Cik Mohamad mengutip kertas. Jef menghantar dengan muka puas. Seperti tiada apa-apa berlaku. Pemain-pemain barisan belakang pun begitu juga. Semuanya puas termasuk aku... Terima kaseh Jef... Aku harap dia terbatuk-batuk ketika ucapan terima kasih secara telepatiku sampai sewaktu dia makan nasi nanti... :)

Kelambu: waa... exam makin dekat...

Powered by Blogger.