bajet, sahur, hujan, balik kampung

Friday, October 28, 2005 · Posted in

BAJET

Aku beli lauk kat bazar ramadhan yang sekangkang kera kat kampung berjuntai bestari. Aku cadang nak beli nasi di kafe. Di kampung nasinya RM1 tapi di kafe 70 sen. Bukan berkira. Ini orang panggil budget planning!

-Berapa?
Seringgit
-Ha'ah seringgit. Kuah.

Kawan-kawan. Kalau korang beli nasi putih yang dicampur sedikit kuah kari di atasnya. Harganya, seringgit. Tau!


SAHUR

Sahur. Aku tak perlu makan sisa lebihan berbuka.
Cuma perlukan sepaket Biskuat (biskut Tiger).
Yang dicicah ke dalam segelas Nescafe panas.
Cicahkan biskut itu. Sehingga separa lembik.
Dan kemam ke dalam mulutmu.
Percayalah, ada kenikmatan tak terungkap.


HUJAN

Hujan telah menipiskan puasa bebudak rumah.
Kami melakukan tidur bermaraton beramai-ramai.
Sungguh panjang maraton itu. Mengalahkan bayi.


BALIK KAMPUNG

Aku balik kampung malam ni. Rombongan geng utara. Semua akan naik di PKP. Bas akan berhenti di Butterworth, Alor Star dan Kangar. Nama agen bas tu ialah Insan Kreatif-Tour and Travel. Aku nak tengok bas yang kreatif tu. Hooray, balik kampung!!

Powered by Blogger.