ramping, kafe siber, tiket II, universitiku, rejection

Saturday, October 15, 2005 · Posted in

RAMPING

Sungguh! Ukur lilit pinggang Nik cuma 25 inci.

Sebelum ni mati-mati aku ingat lelaki hanya mampu menjadi sekurus 27 inci sahaja. Tapi Nik menafikan.

Nasib baik dadanya seramping pinggangnya. Kalau tak aku tak dapat bayangkan bagaimana cluster (blok) kami akan bergoncang!

Wei, kau puasakan?

Ok, apa-apa pun aku bangga dapat kawan yang seramping Nik.

Lihatlah pinggangku. Ramping yaa..


KAFE SIBER

Kafe siber sebelah kedai runcit Good Luck sudah dibuka. Aku nampak ada pelajar tampal notis di pintu hadapan kafe siber tersebut.

Aku gesit. Harapan berbunga.

Ceh! Cuma ada servis printing. Aku ingat sudah ada servis jalur lebar.

Aku rasa macam nak masuk parlimen. Nak kutuk cukup-cukup pengurusan universiti.


TIKET II

Jangan jeles! Aku dah beli tiket. Tapi turun di Butterworth dan kemudian ambil bas ke Alor Star. Bas ambil terus di universiti.

Aku cuma perlu tunggu sambil menyanyikan lagu raya.


UNIVERSITIKU

Baguslah kalau Datuk Seri Rais Yatim mahukan rentak asal bagi lagu Negaraku.

Aku rasa Datuk Seri perlu juga dengar lagu Universiti Kerajaan Swasta. Penyanyinya Nassier Wahab tau.

Lagu tu ada elemen pop komersil. Bila dengar kau rasa nak menyanyi sama sambil goyang-goyang. Ewwah..!!


REJECTION

IN BUSINESS REJECTION IS COMMON

Kata Dr A, penolakan adalah perkara biasa dalam bisnes. Kalau kau tidak pernah mengalami sebarang penolakan dalam bisnes itu bermakna kau dalam bahaya!

Tadi ada grup pelajar dari mana entah datang jual nasi lemak dari rumah ke rumah. Mana rumah yang tak berkunci diorang akan buka pintu sambil jerit dari muka pintu: Nasi lemak! Nasi lemak! Nak beli nasi lemak tak?

Masa diorang datang ke rumah kitorang, Lis jawab dari dalam biliknya:
Tak mau tak mau. Tak beli tak beli. Pergi berambuslah korang! Berambus lagi baiklah.

Aku nampak muka dua orang pelajar nasi lemak tu merah padam. Aku tahu diorang terluka dengan sikap Lis.

Aku masuk bilik Lis; Wei orang jual lemak betullah! Kurang ajarnya kau halau diorang.

Lis jawab; Laa, aku ingat jiran depan rumah kita!

Powered by Blogger.