bantu negara, ramadhan, suzuki, tiket, jiwakacau

Sunday, October 09, 2005 · Posted in

BANTU NEGARA

Jangan tanya apa negara sumbangkan kepada anda.
Tetapi tanya apa yang anda sumbangkan kepada negara.

Aku tak tahu presiden Amerika yang mana satu yang buat pepatah di atas. Menarik!

Mahu bantu negara? Nak tahu bagaimana?

Belilah rokok. Setiap peratus belian anda adalah sumber pendapatan negara. Setiap sedutan membawa padah. Tetapi setiap bayaran membawa keuntungan negara.



RAMADHAN

Siapa kata di Universiti Kerajaan Swasta tiada bazar Ramadhan walaupun tersumbat diceruk ladang-ladang kurma (baca: sawit).

Ada! Kami kena berjalan sejauh 500 meter merentasi bonggol-bonggol tanah dan lopak-lopak air. Kadang-kadang disapa mesra sekawan lembu segar dari ladang.

Tapi di sini gerainya tak sampai 15 buah. Oklah tu. Jimat belanja. Mengapa bayar lebih. Kan.. :)



SUZUKI

Suzuki rongak kembali bernyawa. Terima kasih Jarul yang membantu menyorong motor aku untuk dibaiki.

Ada parut-parut di beberapa sudut motor. Terasa mahu memeluk makhluk tak bernyawa itu. Mahu memberitahu aku sayangkannya.

Maaf Belalang Tempur, aku tahu kau marahkan aku.



TIKET

Ya, aku tak beli tiket lagi. Nak tahu kenapa?

Sebabnya di sini Fakulti Pengurusan Industri ada buat tempahan tiket balik raya terus dari universiti.

Jadi aku rileks dulu. Esok-esoklah..



JIWAKACAU

Aku tumpang alamat Nik di Sungai Besar untuk kiriman Jiwa Kacau dari Basri. Esok baru ambil. Jadi tak sempat nak review. Lain kalilah.

Powered by Blogger.