cuti 1 hari saya

Friday, July 27, 2007 · Posted in ,

CUTI SATU HARI SAYA

Kak Caq, sepupu aku masuk Universiti Kerajaan Swasta. Aku rasa pengaruh Dunia Baru boleh tahan juga. Haha.

Jadi aku jadi pemandu pelancong [baca: tukang angkat barang sebenarnya] untuk diorang. Mak Njang. Abah. Pak Su. Kak Caq.

Aku bawa kereta Ayie. Ayie bawa motor aku. Dia pergi kerja. Aku cuti. Lalala.

Universiti Kerajaan Swasta tak banyak berubah. Yang berubah cuma ada tambah bonggol jalan. Aku rasa gejala rempit sudah menular ke universiti.

Kedai runcit Good Luck dah tak ada. Ganti dengan kedai runcit apa entah aku tak ingat. Pemiliknya anak Datuk apa entah. Kronisme! Huh!!

Tapi peti sejuk pun tak ada. Tak dapat aku beli air minuman. Aiskrim adalah. Segan pula nak beli aiskrim pelangi kegemaran aku sebab aku rasa tak berbaloi berhimpit dengan junior-junior yang nak beli penyapu, berus jamban, penyangkut baju, baldi, berus gigi, ubat gigi, pen, buku nota, biskut, maggi, syampu, sabun dan ubat ketiak.

Jadi aku duduk kat luar dewan PKP sambil tengok junior-junior cantik.


KISAH ADIK YANG TAK HORMAT ABANGNYA

Adik Mahfuzah telefon aku. Bukan main 'eksyen' dia dapat pergi Jepun minggu depan ikut rombongan apa entah di universiti dia.

Bukan dia nak tanya kot aku nak kirim apa-apa. Tapi dia jerit, "Uwekkk... Jangan jeles!!"

Hmm.. Adik-adik sekarang memang tak hormat perasaan saudara-saudaranya yang lebih tua. Ceh..

Powered by Blogger.