mutasi iii

Monday, July 02, 2007 · Posted in , ,

MUTASI III

Seingat armadillo kura-kura tak pernah menangis. Kura-kura kental jiwanya. Tak seperti penyu.

Tapi satu hari kura-kura telefon. Dia menangis tertahan-tahan.

"Eh eh, kenapa ni?" Tanya armadillo.

"Nak masuk lumba lari tapi diorang tak bagi."

Kata kura-kura lagi dia tak boleh masuk lumba lari sebab tak bayar yuran penyertaan. Dia rasa sedih dan lonely. Dia rasa stres. Murung.

Armadillo tak tau nak cakap apa. Sebab dia bukan pakar psikiatris. Dia suruh kura-kura buat surat rasmi dan beri pada ketua AJK. Namanya Sloth kalau tak silap. Kot.

Sebab dulu armadillo pernah buat surat tangguh yuran masa berlumba lari dengan tenggiling dulu. Tapi itu cerita dulu.
.
.
Poop..
.
.
Aku terjaga. Aku tengok jam. Alamak, dah 15 minit aku duduk dan tidur di dalam tandas ofis.

Aku basuh muka. Aku keluar. Aku dah tak rasa mengantuk dah. Hmm.. Semua oklah. :)

Powered by Blogger.