Malam Yang Penuh Amarah

Wednesday, February 04, 2009 · Posted in

Malam bingit. Langit kosong. Bunyi sudu berlaga-laga. Bergemerincing.
.
.

"Aku benci betul kerja deal-deal dengan orang ni. Cakap macam pandai. Semuanya nak. Perangai pulak berlagak gila," rungut Pian satu hari memecah kebingitan.


Marah betul Pian dengan pegawai kerajaan.


"Biasalah tu. Nama pun kerja dengan orang. Tapi, kalau malas deal dengan orang, kau kerjalah kat Zoo Negara," ujar aku cuba melegakan kerungsingan Pian.

11 Responses to “Malam Yang Penuh Amarah”

A t i Q a h said...

Atau kerja dengan mesin. Eheh.

paiseh said...

byk org byk ragam.. betul kata cicak.

ainunL muaiyanah said...

tapi sape kata keje kat zoo negara senang. deal dgn binatang lagi susah tau..

tapi tak sakit hati, macam deal dgn manusia

tasikmerah said...

kerja sawit lah senang. ha ha.


.

jarul said...

krja ngn binatang silap2x kena ngap!

Eli said...

betul2..risiko kene baham lak.adeh.

cabincrew are here not to kiss ur ass said...

byk komplen suruh dia dok dlm hutan.

aie akaike said...

aku lagi senang deal dgn orang utan. huh!

tisu basah said...

~ kalo kije kat zoo ak rase ayie ada bakat ngan kije tu. dia kan rentap. hahahaha..
~ bila dh xsuke attitude yg keje gomen, bila diaorg wat spoil, tu marah menjadi2 tu. tul x pian?? hahaha..

DeeN said...

Keje kat zoo lagi sakit ati. Kalo kita marah, deme tuh wat tak tahu jer. Mata kelipok, kelipok! Tak ke haru nanti. Hahaha..

kel@mbu said...

atiqah;
mesin kalau meragam pun bikin panas jugak.

paiseh;
hahaha.

ainun;
kalau hati panas dengan binatang pun ok lagi sebab namanya pun binatang. heh.

tasikmerah;
hmm. betul jugak tu.

jarul;
takpe. carila haiwan yang tak ngap. bahagian burung-burungan misalnya.

eli;
jawapan sama seperti di atas. :P

cabincrew;
hehehe. biasalah. manusia bila tertekan memang perlu komplen.

aie;
kena terbang ke sepilok la jawabnya. haha.

tisu din;
hahaha. prejudis atau realiti? pikirlah sendiri..

deen;
ketuk je. lepas tu lari. hehehe.

Powered by Blogger.