gema patriotik & mat rempit

Saturday, September 18, 2004

gema patriotik

Hari ni aku, mama dan Najib pergi Taman Budaya nak tengok tarian Mek Mulung Utara tapi rupa2nya ditipu. Yang ada Gema Patriotik Kemerdekaan bersama Kastam Kedah dan DBP. Dah nak habis bulan baru nak buat gema sini sana. Jadi kami pun tengok sajalah. Ada bacaan puisi dari anak2 kastam dan angkatan ASASI Kedah. Pak Affrini Adham pun ada. Dia baca puisi berjudul Malaya Pasti Merdeka yang ditulisnya pada tahun 1955. 49 tahun dulu. Sekarang umur dia 72 tahun. Jadi dia tulis puisi tu masa umur dia 23 tahun. Cukup muda bagi anak muda sekarang untuk memikirkan tentang negaranya. Lagu puisi Ed Lazim (ASASI) boleh tahan! Pengarah Kastam Kedah pun nyanyi lagu puisi juga. Ala2 Broery sikit suaranya.

Kami tengok sampai habis siap nyanyi lagu patriotik lagi, Jalur Gemilang & Keranamu Malaysia.

Kelambu: merdeka 2004=bunga api+konsert=esok cuti!

mat rempit

Lokasi=> jalan depan rumah, lepas balik Gema Patriotik

Najib: Uihh, tengok tu mama. Mat rempit tu buat superman. Terror gila
Mama: Haah, terror le tu. Sekali accident nanti tak sempat nak mengucap.
Najib: Mana boleh tak sempat. Kalau dia accident diakan terbang. Masa terbang tu la dia mengucap. Sempat apa?
Aku: Haah.., jadi sapa yang nak jadi mat rempit dia kena set dalam kepala otak kalau aku accident nanti aku akan mengucap masa aku terbang.

aku & Najib gelak :-D
mama senyum :-)

Kelambu: Mat rempit bergadai nyawa adakah berbaloi..?

Powered by Blogger.