mencari tenang

Sunday, September 12, 2004

mencari tenang

Sorry.., kengkawan.. aku sebenarnya lari mencari tenang.

12.00 p.m. - aku rindukan Pudu Raya yang bising. Sudah lama aku tak memerhati manusia. Sudah lama aku tak kena paw tak pun mendengar cerita dari manusia-manusia yang lara hidupnya...

7.00 p.m. - berhenti di hentian Taiping. Baru berangkat tiba2 lalat penuh satu bas. Nak kata busuk tak de lah pula... rupa2nya nak bagitau bas akan rosak 1km selepas bergerak...

Kami ramai2 turun kat tepi jalan macam pelarian. Pakcik drebar dan pembantunya menahan bas2 lain yang kebanyakannya tak mahu berhenti dari mahu berhenti. Ye lah bukan satu kompeni.

Penumpang lain makin surut naik bas lain sehingga tinggal aku, adik matrikulasi Changloon, mamat bundle Kuala Sungai, brader Pakistan dan 2 pakcik berkeluarga...

9.00 p.m. - bas Transnasional berhenti ambil kami dan turun di Butterworth. Dari Butterworth tinggal aku, adik matrikulasi dan mamat bundle. Yang lain turun kat Sungai Petani. Pakcik drebar belanja kami makan. Pukul 12.00 a.m baru kami gerak balik Alor Star.

1.30 a.m. - sampai kat Shahab. Aku telefon mama suruh ambik. Baru aku patah balik nak ucap selamat kat mamat bundle dan adik matrikulasi diorang dah hilang. Balik umah aku tidur. Mesej masuk bertalu2 dalam peti mesej. Aku tak buka. Aku mahu tidur lena... Maaf....

Kelambu: (semasa kandas bas) mamat bundle: nak marah tak sampai hati, orang tualah katakan ....
(selepas kandas bas) mamat bundle: kesian pula aku maki2 dia tadi. Sekarang dia dah belanja aku makan...

Powered by Blogger.