binasa, tsunami, shut up, tahun baru

Friday, December 31, 2004

BINASA

Ini ialah pepatah baru:
-Kerana mulut santan binasa, kerana mesej badan binasa!-

Bukan mengenai Hasmawi Hassan atau mana-mana berita terkini tetapi mengenai diri sendiri. Tapi aku takkan salahkan teknologi sebab aku tahu apa yang aku tulis.

Tapi aku percaya ada sesuatu yang masih boleh dijernihkan. Ini salah faham paling menyakitkan!


TSUNAMI

Tsunami ialah ombak besar lagi dahsyat. Tsunami di Sumatera telah membunuh beratus jiwa di beberapa negara Asia. Takdir tuhan masakan dapat dielakkan...

Aku dilanda tsunami. Jiwa lain tidak terbunuh tapi mungkin jiwa aku. Aku perlu berenang dalam serebrum paling sedar, berpaut pada pangkal hati paling selamat atau aku akan mati di celahan usus paling busuk...

Kalaulah itu takdir Tuhan masakan dapat dielakkan...

Tolong selamatkan aku..!!

SHUT UP

Lokasi=> bilik DP3, kelas Principles of Management
Tarikh=> Jumaat, 31/12/2004, 9.00 p.m.

Kelas di malam tahun baru memang membosankan. Jarul buat lawak bodoh. Aku suruh diam. Kemudian aku buat lawak bodoh. Jarul pula suruh diam. Diam...? Huh..

Aku koyak kertas dan chatting dengan Jarul.

Aku - Ok... I'll shut up. I'll be silent. Really trully silent. May u got everything ur heart desired n be blessed in life ahead... -
Jarul - No one in this world can do something like that.., god give u a mouth to talk not to silent! -

Aku senyum. Jarul rampas channel kertas aku lagi...

Jarul - If u shut up, u better start digging ur grave n live inside there..!! -

Hahaha..., Jarul suruh aku menggali kuburku sendiri jika aku terus berdiam...

TAHUN BARU

Tak perlu apa-apa untuk tahun baru. Cuma aku sedikit kesal dengan diri sendiri. Aku membeloti beberapa janji. Janji untuk diri dan janji untuk manusia lain. Dan janji untuk Tuhanku.

Ini adalah pengakhiran tahun paling menyerabutkan. Paling menyedihkan.

Ada kehilangan... Ada kesakitan... Banyak yang patut aku renungkan...

Selamat datang 2005... Berikan aku sesuatu... Sesuatu yang dalamnya ada makna dan jiwa...

Kelambu: Jangan bukakannya kembali... Sejarah lalu amat menyakitkan...

One Response to “binasa, tsunami, shut up, tahun baru”

sang tulip said...

bile nk msuk thun baru...
sll berazm tuk mulekan ssuatu yg bru..lupekn sume yg phit..tgglkn semua yg mnyedihkn..

tp bile msuk thun baru...
nape sume same sprti dlu.yg phit still dingati..yg sakit still terase..

Ya Allah...:(

Powered by Blogger.