angan-angan saya

Wednesday, January 10, 2007 · Posted in

ANGAN-ANGAN SAYA

Aku selalu berangan. Satu hari aku cerita angan-angan aku pada Ayie.

Aku bawa segalas beg. Mahu tidur di taman. Tepian tasik. Dan tiba-tiba ada seorang tua yang kaya datang bersantaian. Sendirian. Dia terserempak dengan aku. Dan tiba-tiba rasa sedih menerpa-nerpa melihat masih ada anak muda mahu hidup secara gelandangan. Lalu ditawarnya kerja sebab aku ini berketrampilan jujur dan baik hati [cis!!]. Wah, takdir apa lagi apabila aku mengetahui rupa-rupanya si tua kaya tu tak punya waris. Akhirnya diwariskan semua harta kekayaannya pada aku. Dan aku...., woww.. Kaya kaya kaya..

Hmm.. Mesejnya, jangan takut pada hidup. Rezeki dan jatuh bangun kita bukannya kita tau pun. Tuhan yang tentukan. Kita teruk hari ni belum tentu masa depan pun teruk juga.

Dan tiba-tiba Ayie menempelak,
APA KAU MEREPEK NI LAHANAT!!

Powered by Blogger.