raya tahun baru, kulit baru, hidayah

Monday, January 01, 2007 · Posted in ,

RAYA TAHUN BARU

Selamat Hari Raya Aidil Adha.

Selamat Tahun Baru 2007.


KULIT BARU

Dalam Human & Computer Interface, abjad gelap (hitam) bersama latar cerah (putih) adalah kombinasi warna paling mesra dalam dimensi pembacaan. Kalau tak mata manusia akan letih dan stres.

Sama seperti hitam dan putihnya mata. Bayangkan kornea berwarna putih dan sklera berwarna hitam? Wah, kita sudah jadi alien dan makhluk penuh mistik.

Hidup adalah tentang sebuah pilihan..
yang nanti akan kau jalani..
dan kau harus tunjukkan warnamu..

Lagu tema Bawang Putih Bawang Merah tiba-tiba buat aku memikirkan tentang warna.

Alangkah sempurnanya kombinasi warna ciptaan Tuhan.


HIDAYAH

Aku jumpa Adli. Dia sekarang ada bisnes MLM. Pendapatan dia cecah RM10,000 sebulan. Sesiapa pun akan cakap, wowww!!

Dia cakap kat aku. Masuklah. Sampai bila nak menulis ja. Aku tau dia kaitkan aku dengan ketagihan aneh menulis blog yang tak dapat pulangan apa-apa.

Hanis dan Alan cakap aku tak dapat hidayah. Berbulan-bulan. Masih tegar pesimis. Diorang cuma dua tiga minggu saja. Dan hidayah pun turun. Merontok-rontok.

Plink!! HIDAYAH DI PINTU MLM! Hmm. Macam tajuk drama.

Aku senyum sendiri-sendiri.

Hanis dan Alan masih gelakkan aku. Dalam gerak perlahan.

Powered by Blogger.