serius kami lupa, rajuk di hati lis

Wednesday, January 17, 2007 · Posted in

SERIUS, KAMI LUPA

Serius aku terlupa buat slide show untuk presentation TQM. Bukan salah aku. Ayie dan Lalbi pun tak ingat. Jadi natijahnya, Puan Suzi marah-marah.

Pantas aku dan Lalbi merempit balik ke hostel. Sampai di hostel, kami copy-paste informasi ke dalam Power Point. 10 minit siap!!

Masa present, Ayie dah macam baca nota tulisan Tamil, tergagap-gagap. Lalbi yang paling sukses. Aku? Aku buat konklusi yang tak sampai seminit pun. Mudahkan. Hahaha.


RAJUK DI HATI LIS

Selepas berjaya dari aktiviti copy-paste, Puan Suzi suruh kunci pintu. Grup Apai tak siap. Lis dan Pejal yang satu grup dengannya terkunci di luar. Dan kecewa pun menyelubungi.

Masa kelas berhenti rehat Pejal diberi ihsan masuk. Tapi Lis kabur. Entah ke mana.

Puan Suzi tanya, mana kawan kamu seorang lagi?

Lalbi cakap, dah balik dah. Biasalah puan. Orang tua selalunya sensitif sikit.

Puan Suzi sengih saja.
.
.
[Umur Lis masuk 31 tahun ni. Lis tak merajuk pun. Dia lari mana entah. Aku rasa dia pergi minum-minum.]

Powered by Blogger.