poor, bintang

Friday, January 20, 2006 · Posted in

POOR

Tadi ada kuiz MIS. Soalan berbentuk True/False. 10 soalan.

Cukup masa. Tuan Haji tukar-tukarkan kertas sesama pelajar. Kami pun right bersama-sama.

"Ok. Tulis markah besar-besar kat depan. Kalau dia dapat 10 tulis excellent. Kalau 8 ke 9, very good. Kalau 5 ke 7, good. Kalau 4 ke bawah, not good."

Tuan Haji sempat bercerita. "Dulu masa saya sekolah, buku bahasa Inggeris saya mesti ada tulis poor, poor, poor, very poor, poor, poor, very poor, poor, poor. Saya kata dalam hati, cikgu-cikgu aku ni belajar kat univerisiti dulu memang tak boleh nak bagi good kat student ke? Sebab itulah pelajar-pelajar kita lemah dalam bahasa Inggeris."

"Jadi, untuk mengatasi masalah ni saya ada buka kelas intensif untuk siapa yang nak improve bahasa Inggeris. Jangan ragu-ragu untuk daftar di tadika saya ok."

Info: Tuan Haji ada bisnes tadika di Shah Alam.



BINTANG

Lepas dengar cerita, kami kena hantar semula kertas jawapan. Tuan Haji akan bacakan markah masing-masing. Dia tak baca nama. Cuma nombor dalam senarai kehadiran.

Sebab tak studi aku cuma dapat Good. 6/10

Tiba-tiba..

"NI SAPE YANG PANDAI-PANDAI LUKIS BINTANG NI!!" ujar Tuan Haji.

Powered by Blogger.