wifi, komplen, cantik

Wednesday, January 18, 2006 · Posted in

WIFI

Universiti Kerajaan Swasta sudah ada wifi atau dalam bahasa mudahnya ialah khidmat Internet tanpa wayar! Sudah boleh akses Internet terus dari dalam bilik.

Jadi, Sabtu lepas aku pun beli wifi usb. Pasang punya pasang tapi signal masih lemah. Sebabnya akses Internet guna transmission dari FITM (Fakulti Industri Teknologi Maklumat). Nanti (bila?) kalau pasang sekitar PKP atau cluster pelajar mesti signal kuat. Bolehlah semua warga kampus main Internet sampai lebam!

PC aku pun dah boleh akses. Cuma waktu-waktu tertentu. Jadi banyak kali jugalah aku akses laman web 'the page cannot be displayed'. Ceh..

Pensyarah aku bagitau, universiti dapat 33 juta untuk bangunkan fasiliti dalam kampus besar ni. Apa yang kamu nampak?

Hmm.. Buat masa sekarang universiti dah ada lanskap pokok palma, pagar berkawat sekitar PKP (supaya pelajar tak pijak rumput), makmal berkuasa tinggi dan yang terkini ialah teknologi wifi!

Sebab duit banyak. Aku nak tunggu pula litar lumba F1, shopping complex terbesar, dan menara tertinggi di dunia. Hehehe..

Selamat menguruskan kewangan wahai pihak universitiku. :)



KOMPLEN

Ada pelajar UIA hantar komplen dalam akhbar Kosmo. Via sms.

-Wifi konon. Akses macam ciput-

Kawan-kawan, bukan universiti kita saja yang berdepan masalah birokrasi ni. Tau.

Adalah seorang kawan aku tu asyik dok komplen pasal universiti. Serba tak kena. Macam universiti ni saja paling bermasalah dalam Malaysia ni. Dia tak tau universiti ni lah akan beri dia segulung ijazah nanti. Universiti nilah yang sudi terima pelajar-pelajar biasa yang mahu menjadi luarbiasa!

Aku rasa nak buat kempen SAYANGILAH UNIVERSITI KITA!

Mesti Dato' NC suka. Kan. :)



CANTIK

Lalbi dan Sabahan jaga kaunter PKKU (Persatuan Kesenian dan Kebudayaan U*****) di PKP. Nak rekrut ahli-ahli baru masuk persatuan.

Semalam Awie cakap, "Nanti kalau nak ambil junior join kelab, kita kena pilih yang cantik-cantik saja. Bakat letak tepi. Ye lah, bakat boleh di asah tapi muka mana boleh asah."

Aku angguk. Kami pun gelak terangguk-angguk.

Powered by Blogger.