Beginilah Cara Mudah Menjadi Bilionair

Thursday, January 15, 2009 · Posted in

Kawan-kawan, inilah mata wang Zimbabwe. Tahu tak berapa nilai $50 bilion ni? RM4.25 saja. Di sekita Lembah Klang baru boleh dapat sepinggan nasi lauk ayam dan duit lebih boleh beli gula-gula hacks.

Jadi, masih runsing mahu jadi bilionair?

18 Responses to “Beginilah Cara Mudah Menjadi Bilionair”

aie akaike said...

bilionair zimbabwe dtg sini, makan nasi ngan kicap je la...

tasikmerah said...

jom pindah zimbabwe. he he.

Eliana said...

sebenarnya nak type 'begilah' atau 'beginilah'.heheheh

h a n i said...

kite ke sana mkn ape ye?

:: salam ::

DeeN said...

Isk, isk. Sadisnyer.
*Geleng2 pala*

one love said...

:)

bilionaire!
mau jugak rasanya...

aKu..DiA...kAmU said...

Dlm dompet aku ada note zimbabwe ni. Sebab tu aku slalu ckp kat member aku...aku org kaya beb!! Tp suma pandang semacam jer..kui..kui..kui..

'ainrahimin said...

wooo....aku pun millionaire lah ini mcm...fakta menarik...

paiseh said...

kalu dua posen kat sana brapa nilai RM agaknya ye??

sUe said...

eh..ini kah negara yang pernah saya tgk gmbr..nak pergi pasar beli barang pun kena bawa duit kertas berkepuk-kepuk dalam bakul yang dijunjung atas kepala...

sebab nilai duit kertas terlalu rendah (ke tinggi?kompius)...
tgk diorg bwk duit mcm dah bwk beban.

kel@mbu said...

aie akaike;
kesian. tengok wayang pun tak lepas jugak.

tasikmerah;
materialistik, huh!

Eliana;
aiseh, tersilap. haha!

hani;
err.. entah. nasik lauk ayam jugak kot.

DeeN;
*geleng kepala jugak.

one love;
wow!

aKu..DiA..kAmU;
rasanya, duit diorang dah macam duit 'saidina'.

'ainrahimin;
memang fakta menarik. tapi menyedihkan untuk rakyat zimbabwe kat sana.

paiseh;
kat sana, $50 bilion baru boleh beli2 surat khabar.

sUe;
nilai mata wang diorang rendah. angka saja tinggi. jadi, kerajaan diorang terpaksa cetak wang kertas bernilai tinggi untuk elak raknyatnya gunakan lebih banyak wang kertas. bahana inflasi. sedey sedey..

'ainrahimin said...

mata wang besarr utk elak dr rakyat guna byk wang kertas?hurmmm...make me thinking something...kesian rakyat zimbabwe...bersyukur sgt2 dilahirkan dan dibesarkan di negara malaysia (patriotik jap)

kel@mbu said...

'ainrahimin;
nyanyikan negaraku. tabik tabik.

adeqq said...

encik kelambu.. saye memerlukan bantuan anda.. ASAP.. berkenaan puisi2.. urgent laa jugak.. baru dapat task beberapa minit yg lalu.. trus carik encik kelambu..

cemane nak contact? ym ke..

zhafir said...

50 000 000 000 = rm 4.50

nak beli kereta kat zimbabwe, kena ada sebiji kereta untuk bawak duit nih.

hahaha

| a t i q a h | said...

kalau 1 trilion duit sana, jadi berapa rm ek duit sini?

kel@mbu said...

adeqq;
juz emel. lan_zoatyahoodotcom

zhafir;
silap-silap 4-5 biji lori kot. :P

atiqah;
50 bilion - seribu juta
1 trilion - satu juta juta (12X)

jadi, 1 trilion zimbabwe = RM85 sahaja.

maicher said...

After reading the information, I may have different views, but I do think this is good BLOG!
runescape powerleveling

Powered by Blogger.