mari berperang

Monday, November 08, 2004

mari berperang



Wahai, tuan-tuan dan puan-puan! Sebenarnya di Malaysia pun kita sudah sedia berperang! PERANG kita ialah KEMALANGAN JALAN RAYA DI MUSIM HARI RAYA!

Medan perang rakyat Palestin dan Iraq ialah di bandar, desa, lereng-lereng bukit dan gunung.

Medan perang rakyat Malaysia ialah di sepanjang jalan raya dan lebuh raya.

Rakyat Palestin dan Iraq berperang membawa batu, AK 47, grenade dll.

Rakyat Malaysia berperang membawa atau dibawa kenderaan.

Setiap kali rakyat Palestin dan Iraq berada di medan perang mereka bagaikan telur di hujung tanduk. Bila-bila masa sahaja boleh MAUT!

Setiap kali rakyat Malaysia berada di jalan raya mereka juga bagaikan telur di hujung tanduk. Bila-bila masa sahaja boleh MAUT!

Ancaman rakyat Palestin dan Iraq ialah Israel, Amerika dan tentera bersekutu.

Ancaman rakyat Malaysia ialah tanah runtuh dan perlanggaran.

Berikut adalah kesan peperangan di Palestin dan Iraq= isteri menjadi janda, suami menjadi duda, anak menjadi yatim.

Berikut adalah kesan kemalangan di Malaysia= SAMA seperti di atas!

Keadaan mangsa peperangan di Palestin dan Iraq= putus anggota badan, perut terburai, badan hancur, koma, cacat.

Keadaan mangsa kemalangan di Malaysia= SAMA seperti di atas!

Berikut adalah petikan akhbar Mingguan Malaysia semalam,

"Statistik sejak tahun 1997 hingga tahun lepas mendapati lebih 5,000 kemalangan maut dicatat dan bagi tahun ini sahaja, sebanyak 4,263 kemalangan maut dilaporkan berlaku." KLIK untuk artikel penuh.

Tapi itu adalah kematian yang dicatat di kawasan kemalangan semata-mata. Belum lagi yang mati di hospital, kematian yang tak dilaporkan ataupun mati berapa bulan selepas kemalangan yang dialami mangsa.

Jumlah mangsa kemalangan kita sendiri menyamai malah melebihi mangsa peperangan di Palestin dan Iraq. Sila rujuk blog E-1 untuk melihat body count mangsa peperangan di Iraq dan Palestin.

Ya, kita tak perlu ke Palestin untuk berperang apatah lagi ke Iraq. Di Malaysia pun boleh berperang! Inilah dikatakan MALAYSIA BOLEH!

Kita mempunyai lebuh raya antara yang terbaik di dunia dan kita juga mempunyai jumlah kemalangan antara yang tertinggi di dunia. Top 3! Aku BANGGA!

Kata orang Barat, rakyat Malaysia adalah antara bangsa paling bersopan di dunia tetapi kesopanan mereka berubah sebaik sahaja mereka memegang stereng! Aku BANGGA!

Kita sudah sedia berkorban. Tapi apakah pengorbanan kita berbaloi? Apakah berbaloi untuk negara, agama, diri sendiri dan keluarga!

Jadi, ingatlah diri sendiri dan orang tersayang! Pandu dengan berhemah, bersabar dan sedar diri! Jadikan jalan raya bukan medan peperangan kita! TOLONGLAHHHH....!

Kelambu: -Entry ini tidak dibayar JPJ, PDRM apatah lagi kerajaan MALAYSIA-

Powered by Blogger.